
Çin merkezli teknoloji devi Xiaomi’nin elektrikli araba kolu Xiaomi EV, Nisan 2025’te 28.000’in üzerinde araç teslimatı gerçekleştirdiğini duyurdu. Şirketin Weibo üzerinden paylaştığı datalar, bu performansın arka arda yedinci ayda 20.000 adetlik teslimat barajının aşılması manasına geldiğini gösteriyor. Her ne kadar bu sayı, mart ayında bildirilen 29.000’den fazla teslimatın hafif altında kalsa da, Xiaomi EV’ye olan güçlü talebin sürdüğünü açıkça ortaya koyuyor.

Bu etkileyici satış performansının merkezinde yer alan model, şirketin birinci elektrikli aracı olan Xiaomi SU7. 28 Mart 2024’te resmen tanıtılan bu sedan, Tesla Model 3’e rakip olarak pozisyonlandırılmış olsa da, boyutları prestijiyle Model S’e daha yakın bir yapıya sahip. SU7; Standard, Pro ve Max olmak üzere üç farklı versiyonla piyasaya sunuluyor. Giriş düzeyi olan Standard modelin fiyatı yaklaşık 215.900 yuan (yaklaşık 26.800 euro) olarak belirlenmişken, Pro versiyonu 245.900 yuan (yaklaşık 30.500 euro), Max versiyonu ise 299.900 yuan (yaklaşık 37.170 euro) fiyat etiketiyle satışta. Standard ve Max versiyonlarının teslimatları Nisan ayında başlamış durumda.

Xiaomi EV, eser yelpazesini genişletme çalışmalarını da sürdürüyor. 27 Şubat’ta tanıtılan yüksek performanslı SU7 Ultra modeli bu stratejinin kıymetli bir modülü. 1.548 beygir gücüne sahip SU7 Ultra, temel SU7’nin tasarımı üzerine inşa edilmiş olup, 529.900 yuan (yaklaşık 65.700 euro) başlangıç fiyatıyla piyasaya sürüldü. Bu modelin teslimatlarına ise Mart ayında başlandı. Şirketin sıradaki atılımı ise, Haziran yahut Temmuz aylarında tanıtılması beklenen YU7 isimli elektrikli SUV modeli olacak.

Ancak tüm bu muvaffakiyetler, Xiaomi EV’nin üretim kapasitesinde yaşanan meşakkatleri gölgeleyemiyor. Çin merkezli otomotiv haber kaynağı CnEVPost’un aktardığına nazaran, SU7 modelini şu anda sipariş veren müşteriler yaklaşık 40 haftalık bir bekleme müddetiyle karşı karşıya. Bu mühlet, modelin birinci piyasaya çıktığı periyotlardaki 30 haftalık teslimat mühletine nazaran değerli bir artışı işaret ediyor ve şirketin karşı karşıya kaldığı ağır sipariş yükünü gözler önüne seriyor.

Xiaomi’nin elektrikli araç dalına attığı bu güçlü adım, bilhassa rekabetin ağırlaştığı bir devirde dikkat çekiyor. Uygun fiyat siyaseti, çağdaş tasarımı ve teknolojik donanımı sayesinde SU7, kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. Lakin bu ivmenin sürdürülebilir olması için şirketin üretim kapasitesini artırması ve tedarik zincirini daha esnek hale getirmesi kritik kıymet taşıyor.

Özetle, Xiaomi EV güçlü başlangıcını sürdürürken, büyüme sürecinde karşılaştığı üretim mahzurlarını aşmak zorunda. Şirketin bu zorluklara nasıl karşılık vereceği, önümüzdeki periyotta daldaki pozisyonunu belirleyecek üzere görünüyor.
More Stories
Volkswagen Polo satışları çakılınca liste fiyatına 400 bin TL indirim geldi
Bilim Quba Merkezi Açıldı
Skoda TOGG’un fişini çekti, işte T10X parasına elektrikli Skoda Elroq