Elektrikli araba pazarının en süratli büyüdüğü ülkelerden biri olan Çin’de, Honda enteresan bir durumla karşı karşıya: Kendi modelleri birbiriyle rekabete girmiş durumda. Japon otomotiv devinin Çin’deki iki farklı ortak teşebbüsü, misal özelliklere sahip elektrikli SUV modelleriyle tıpkı segmentte rekabet etmeye başladı. Honda tarafından geliştirilen ve kısa mühlet evvel tanıtılan P7 modeli, uygun fiyatıyla dikkat çekerken, Dongfeng Honda’nın geçtiğimiz ay piyasaya sürdüğü S7 modelini fiyat kırmaya zorladı.
Honda P7, 199.900 yuan (yaklaşık 24.500 euro) başlangıç fiyatıyla satışa sunulurken, Dongfeng Honda S7 başlangıçta 259.900 ile 309.900 yuan (yaklaşık 31.870 – 38.000 euro) ortasında değişen fiyatlara sahipti. Fakat P7’nin agresif fiyat siyaseti nedeniyle S7’nin fiyatı tam 60.000 yuan (yaklaşık 7.350 euro) indirildi. Ayrıyeten S7 alan kullanıcılara, beş yıllık kontaklı hizmetler, sınırsız internet ve akıllı sürüş takviye paketinden oluşan 27.388 yuan (3.300 euro) kıymetinde fiyatsız bir avantaj paketi sunulmaya başlandı.
Honda elektrikli araba dünyasında fırtına üzere esiyor, yeni Honda P7 rekor kırabilir
Tasarım manasında benzeri çizgilere sahip olan P7 ve S7; kavisli tavan yapısı, bilinmeyen kapı kolları ve kamera dayanaklı yan aynalar üzere özellikleri paylaşıyor. Lakin P7; farklı far, stop lambası ve tampon dizaynıyla görsel olarak ayrışıyor. Ayrıyeten mor, mavi, gümüş, beyaz ve siyah olmak üzere beş farklı renk seçeneği sunuyor. Boyutları açısından da 4.750 mm uzunluğa, 1.930 mm genişliğe ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan araç, Tesla Model Y’den biraz kısa fakat daha uzun bir aks uzaklığı sunuyor.
Her iki modelde de 89.8 kWh batarya ve benzeri motor seçenekleri bulunuyor. Tek motorlu versiyonlar 200 kW (268 beygir) güç üretirken, çift motorlu dört çeker versiyonlar 350 kW (469 beygir) güce ulaşıyor ve 0’dan 100 km/s sürate yalnızca 4.6 saniyede çıkabiliyor. Azamî menzil ise CLTC ölçümlerine nazaran 650 km olarak açıklanıyor.
Ancak bu rekabetin Honda’nın toplam pazar hissesine ne kadar katkı sağlayacağı belgisiz. Çünkü P7 ve S7 emsal fiyat, donanım ve performans özellikleriyle birebir müşteri kitlesini hedefliyor. Münasebetiyle şirketin Çin’deki bu stratejisi, yeni kullanıcı kazanmak yerine var olan talebi iki modele bölüyor olabilir.
More Stories
Volkswagen Polo satışları çakılınca liste fiyatına 400 bin TL indirim geldi
Bilim Quba Merkezi Açıldı
Skoda TOGG’un fişini çekti, işte T10X parasına elektrikli Skoda Elroq